Ako zaangažovať ľudí? Na Dobrom trhu to robíme takto!
Od začiatku podujatia v roku 2011 mal Dobrý trh inšpirovať ľudí na Slovensku, aby žili ulicami, aby skúmali a nanovo si predstavovali, ako by mal vyzerať verejný priestor a komu by mali ulice slúžiť.
Illah van Oijen
Autorka je kreatívna riaditeľka OZ Punkt, fotografka a facilitátorka
Fotografie: Marek Jančúch
S týmto cieľom sme vybudovali silnú tradíciu, keď dvakrát do roka uzatvárame jednu ulicu pre verejnosť a pozývame na ňu nielen miestnych predajcov, susedské organizácie a obchody, ale aj miestne občianske iniciatívy, aby sa podelili o svoje poznatky, fundraising, výskum, vybudované povedomie. Ako organizátori vždy pracujeme s hlavnou témou trhu, čím poskytujeme našim partnerom a verejnosti možnosť zamyslieť sa nad témami, ktoré hýbu spoločnosťou. Či už je to miestna ekonomika, alebo klíma, komunitný život alebo udržateľná doprava.
Robíme to takto: Keď ohlásime trh, všetkým predajcom, partnerom a susedom rozošleme otvorenú výzvu, aby sa zapojili do programu s konkrétnym tematickým obsahom. Náš dramaturgický tím aktívne hľadá vzdelávacie, zábavné alebo interaktívne kultúrne aktivity, ktoré podporujú tému, pričom aktivity sú určené pre všetky vekové kategórie. A v neposlednom rade: všetok náš tovar, ktorý predávame na podporu našich aktivít, je vyrobený z upcyklovaných materiálov, ako napríklad tričká zo second handu. A to, čo na nich komunikujeme, podporuje danú tému. Touto cestou ponúkame ľuďom nielen spôsob ako podporiť naše aktivity, ale aj spolupracovať s nami budovaním povedomia doma, v práci, v škole na témy ako je recyklácia, kompostovanie… a cyklistika!
Partneri